表字

出自维基百科,自由个百科全书
中文名稱
Template:Infobox East Asian/Nametable
日文名稱
Template:Infobox East Asian/Nametable
韓文名稱
Template:Infobox East Asian/Nametable
越南文名稱 ()
Template:Infobox East Asian/Nametable

表字,也叫做,是漢字文化圈裏向傳統浪向勒拉之外,交自家起个跟本名意義相關个別名。有排人个表字廣爲人知,本名反而沒啥人曉得,第個稱之爲「以字行」,譬如像孟浩然,伊个名是,伊个字叫浩然

簡介[编辑]

根據記載,古代个辰光,男子勒拉20歲行冠禮日本、唐代稱爲元服禮)箇辰光取字,女子15歲及笄(日本稱爲裳著禮日语裳著或者鐵漿禮)或者許嫁个辰光取字。譬如像項籍,字羽,孔丘,字仲尼,司馬遷字,子長,李白,字太白。

字搭名一般來講是有關係个。譬如像杜甫字子美,甫是古代男子个美稱;韓愈字退之爲互補;杜牧字牧之爲相似;王維字摩詰爲欣賞佛教人物維摩詰而名。另外,還有得拿伯、仲、叔、季加勒字當中表以示排行,譬如孫堅四個兒子(孫策字伯符,孫權字仲謀,孫翊字叔弼,孫匡字季佐)。

根據《禮記•檀弓》裏向个講法,勒拉人成年仔以後,要受到社會高頭个尊重,同輩人直呼其名會顯得不恭敬,隔手需要取一個字,用來勒拉社會浪向搭人家交往个辰光用,表示相互尊重。所以,古人勒拉成年以後,名字只供長輩恩師搭自己稱呼,自稱其名表示謙遜,而字才是用來供社會浪向个人彼此稱呼个。

北齊顏之推認爲,人名用來區別彼此,字呢是用來體現一個人个德行。大部分人个名搭字勒拉意義高頭都是有關聯的,譬如像嶽飛字鵬舉,關羽字雲長。

字起源於商朝,盛行于周朝,後手來逐漸形成功一種制度。直到近代仍就畀交關知識界搭文化界个人使用,譬如胡適字適之,孫文字載之,蔣中正字介石,毛澤東字潤之。到了現代已經老少有人勒拉日常生活當中使用,但是中國人口現有十三億,同名同姓發生率過高,有排人提議恢復表字制度,有排勒拉文化修養層面搭道德自律角度老嚴格个家庭、宗族、團體搭個人仍就保持搭沿用了表字个傳統。

字也有得一言字(譬如項籍字羽,屈原字原名平)跟三言字个形式(譬如李建成毗沙門)。最常見个是兩言字。

字个構成个一些形式:

  • 勒拉字前頭加男子个尊稱“子”字:譬如公孫僑字子產,杜甫字子美。
  • 勒拉字前頭加排行字表示排行:孔丘字仲尼;也有得只以排行作爲字个:如劉邦字季。

特點[编辑]

先秦女子个字構个成方式搭男子弗大一樣,稱呼女子个辰光是先字後姓,另外有得交關是勒拉姓氏上頭冠以排行字作爲字,譬如季姬姬姓人家个幼女)、孟姜薑姓人家个長女)、叔隗隗姓人家个三女)等。

另外勒拉古文當中,男性名搭字連稱時,習慣浪先稱字後稱名。譬如《史記》中稱呼孔子阿爸爲“叔梁紇”,其中“叔梁”是字,“紇”是名;女性个完整名則是「字、姓、名」个次序,【季羋稱爲「季羋畀我」,「季」是字,羋姓,「畀我」是名。

以字行[编辑]

以字行是“以字行於世”个意思,是一個關於稱謂个術語。

漢字文化圈當中,中國朝鮮半島越南等地个古代人,一般有得“”有“得字”,「以字行」就是因爲種種原因,多僅稱呼此人的“字”,而不熟悉其“”。

譬如明朝著名閣臣楊士奇,名,字士奇,但是世人通常只曉得其字,所以稱之爲「以字行」[1]

反例,譬如李白,字太白、“蔣中正”,字“介石”,因名、字都爲世人所熟悉,就不能說是「以字行」。

著名人物[编辑]

管仲屈原項羽伍子胥房玄齡薛仁貴孟浩然呂洞賓武平一程钜夫羅貫中劉伯溫楊士奇唐伯虎文徵明胡雪巖吳稚暉林獻堂蔣百里劉伯承許地山俞平伯張靈甫梁實秋魏克三範漢傑等。

外文之翻譯問題[编辑]

勒拉德語當中,「字」被翻譯爲Großjährigkeitsname、Volljährigkeitsname(成年之名字)或者Hofname(禮貌之名)。

參攷文獻[编辑]

引用[编辑]

  1. 《明史•列傳第三十六》

書籍[编辑]

  • 籍秀琴(1997年).《姓氏•名字•稱謂》(中國歷史文化知識叢書).大象出版社.ISBN 7534720109 

Template:漢字文化圈對於人个稱謂