聖神

出自维基百科,自由个百科全书

聖神(古希腊语Ἅγιον Πνεῦμα,基督新教称为聖靈,譯自希伯来文“Ruah”)是傳統基督宗教所信三位一體天主中个一個位格,其他兩個位格分別是聖父聖子

大地還是混沌空虛,深淵上還是一團黑暗,天主个神在水面丄運行。

— 《創世紀》1:2(思高本

歷史[编辑]

聖神(聖靈)个理解在最早搭乃朝基督宗教中是有得分歧个。《聖經》從朆聲稱聖靈(聖神)為三位一體个天主中个一個位格。事實上,即使勒頂頂早个信經——《宗徒信經》裏向頭,衹不過提到仔『我信聖神』。直到4世紀,教會發展三位一體个神學教義咾,聖神是天主个講法才出現。教父亞他那修堅稱聖神與聖父是同質。另一位君士坦丁堡主教馬西頓紐斯(Macedonius),佢提出來聖神為受造者搭聖神个地位次於聖父搭聖子个主張。結果,佢个主張隔手就畀視為反聖神派。

既然第一次尼西亞公會議(公元325年)之後,三位一體个聖父搭聖子个地位已奠下。至於聖神,《天主教歷史淺談【上二十叁】》指出:『该撒利亚个主教巴西流(Basileus,330-379)用古希臘哲學家柏拉圖个思想作了一番神學思攷,寫了一部《論天主神聖》(De Spiritu Sancto, 374)个書,佢勒書裏向寫到聖子是「同性同體个』聖靈(聖神)是三位一體个主)个討論,畀提到第一次君士坦丁堡公會議(公元381年)丄。乃末,教會勒修定《尼西亞信經》个咾,加上仔『我信聖神,祂是主及賦予生命者,由聖父聖子所共發。祂和聖父聖子,同受欽崇,同享光榮。祂曾藉先知們發言』。從此,聖神是三位一體个天主个地位才畀確認。

但在《尼西亞信經》中用詞,東、西方教會對聖神是從父出來從父和子出來个理解出現分歧,基督教稱之為和子句争辩。此分歧最終成了基督教个第一次大分裂个因由之一。而今朝基督新教,一般接受西部教會(即今天个天主教)所用文句——聖靈(聖神)是「從父和子出來」。

网页

参见[编辑]