顾炎武

出自维基百科,自由个百科全书
后世流传个顾炎武像

顾炎武(1613年-1682年),原名绛,字忠清。明亡后,改名炎武,字宁人。此外,也用过蒋山佣个化名,后世畀尊称叫做亭林先生明朝直隶昆山县(今江苏苏州昆山)人,17世纪东亚有名个儒家学者,清朝儒家学术重要个开拓人物,搭黄宗羲、王夫之一道,畀当成明末清初学问家个代表性人物,伊个【天下兴亡、匹夫有责】后势来成为近代著名个民族主义号召口号。

生平[编辑]

出身江南[编辑]

1613年7月15号(明帝国万历末年),顾炎武在拉南直隶昆山千灯镇出生,伊所在个顾氏家族,一直是江东望族。伊个大爷爷顾章志南京兵部右侍郎。顾炎武还是徐乾学徐秉义徐元文三人个娘舅。

小辰光,顾炎武畀自家已经死脱个堂伯顾同吉过继为养子,伊个养母是王逑个女儿,十六岁未婚守节,白天纺织,晚上看书至二更才休息,独立抚养顾炎武成人,并且教育伊关于儒家传统忠君守节个想法。

混迹士林[编辑]

1626年(天启6年),顾炎武考中秀才,与同窗归庄兴趣类似,2年之后,二人一道到南京参加应天乡试,并且一道加入个辰光江南地区流行个文人社团——复社。之后,顾炎武又参加好几趟科举考试,弗过侪弗曾成功,之后,伊个兴趣点转移到杂学防霾呢,开始写《天下郡国利病书》搭《肇域志》。崇祯十六年(1643年),伊靠捐钞票,成为国子监监生

国变家毁[编辑]

顾炎武平稳个士大夫生活轨迹,因为清军入关发生剧烈改变。1644年明帝国灭亡,顾炎武一开始隐居一段辰光观望局势,但第二年决定接受南明弘光朝廷召唤,到南京当官。弗过,走半路上,就接到消息,讲清军攻克南京,弘光帝畀捉牢。之后,顾炎武紧急跑到吴越地区,参加当地士大夫组织个反清活动。弗过,因为平常辰光弗曾有啥准备,伊拉个抵抗老快侪畀扑灭,顾炎武个老家昆山城,也因为抵抗清军,畀屠城4万人,伊个养母王氏也因此死脱,死之前,伊搭顾炎武讲,要伊永远弗要当清朝个官。迭个事体影响到顾炎武一生。

抗清梦碎[编辑]

接收自家养母教导个顾炎武,在拉之后个将近10年当中,断断续续参加过蛮多江南地区组织个反清起义活动(包括同陈子龙一道动员吴胜兆反正),先后接受过南明鲁监国、南明绍武帝等把伊个官职,为反清复明做事体。弗过,此类活动基本侪因为各种各样个原因归于失败。弗但个能,伊还因为参加反清活动,畀自家下手个瘪三仆人顶牢,向清廷告发伊“谋反”。为逃避追捕,顾炎武只好剃发易服,并且在拿仇家杀脱之后,卖地卖房,从此离开昆山同江南,一辈子也弗曾回来。

游走华北[编辑]

失去根基搭活动依托个顾炎武,跑到北方,一路侪观察、记录各地个风土人情,一面开始大量写书。先后到过山东山西河南河北陕西等地方。1659年,跑到山海关凭吊,年底,跑到陕西华阴县定居。在拉迭个阶段,伊彻底变成一个默认清廷统治,并且专心搞学问个文人。也因为个能,让清廷对伊个态度,也从追捕变成功拉拢,多趟派人请伊出山,到北京当清帝国个官僚。弗过,顾炎武对此类做法从来弗曾答应。伊还是号称要保留自家个名节。1682年,伊在拉山西活动辰光,因为上马失足跌出毛病,不治死脱,享年七十岁。

学术影响[编辑]

相比气节或者反清活动,顾炎武更大个影响是在拉伊个学术方面。在拉18世纪,伊就畀当时个文人公认是清朝个“开国儒师”、“清学开山”始祖。伊论述个内容邪气丰富,包括经学史学音韵小学金石考古、方志舆地以及诗文诸学。

伊对陆王心学态度严厉,进行总体性清算,号召搞学问,要以经世致用作为目标,弗要纠结心性问题,,开启了朴实学风,此类做法,虽然在拉18世纪清帝国高压个文字政策下头蛮难实行,弗过为后势来清代中后期实用学问个兴起,打好蛮深刻个基础。

20世纪有名文化人梁启超在拉伊写个《中国近三百年学术史》当中认为:

乾嘉诸儒所做的工作,举其要者,约有十三个方面:一、经书的笺释;二、史料之搜补鉴别;三、辨伪书;四、辑佚书;五、校勘;六、文字训诂;七、音韵;八、算学;九、地理;十、金石;十一、方志之编纂;十二、类书之编纂;十三、丛书之校刻。上列诸项尽管分类并不十分严密,且亦不能包举无遗,但大致可以看出乾嘉学术的规模和气象。乾嘉诸儒的这些学问,论其端绪,除辑佚、类书等少数方面外,基本上都发自顾氏。有的学者认为,乾嘉学术的专精与顾氏学术的博通在精神上似乎相差很远,其实,倘若换一个角度来看,乾嘉诸儒的专精之学正是顾氏的广博之业进一步分化和深化的结果。故梁启超说:“亭林的著述,若论专精完整,自然比不上后人。若论方面之多,气象规模之大,则乾嘉诸老,恐无人能出其右。要而论之,清代许多学术,都由亭林发其端,而后人衍其绪。