木府

出自维基百科,自由个百科全书
木府
木府议事厅

木府云南省丽江市景点,位勒丽江古城狮子山下,或古城光义街内。

记载[编辑]

木府原为元朝1253年后个470年统治丽江个木氏土司衙门和官邸。徐霞客游记中描述木氏土司府“宫室之丽,拟于王者”。

  1. 议事厅,端庄宽敞,气势恢弘,是土司议政之殿;
  2. 万卷楼,集2000年文化遗产之精粹,千卷东巴经,百卷大藏经,六公土司诗集,众多名士书画;
  3. 护法殿,又称后议事厅,是土司议家事之殿;
  4. 光碧楼,乃后花园门楼,史称其建筑"称甲滇西";
  5. 玉音楼,是接圣旨之所和歌舞宴乐之地;
  6. 三清殿,是木氏土司推崇道家精神的产物。

据史书记载,木氏土司修建木府时,学习了汉族中央王朝个对称,庄严个建筑风格。今天看到个木府有些类似微缩版个北京故宫

焚毁[编辑]

清朝咸丰同治年间,云南大理发生回变杜文秀所部回族军队攻打丽江,木府连同丽江城内个解脱林普济寺等佛寺一道被回民焚毁,木府仅存门口一座高达6米个石牌坊(上有万历帝手书“忠义”二字,称“忠义坊”)。这座石牌坊勒文化大革命中被毁。

修建[编辑]

清朝光绪年间,木氏后人勒土司府遗址上重修了住宅部分,但规模很小,只有三进院落。

1999年,丽江地方政府使用世界银行贷款重新恢复了木府,恢复过程其实是进行了重建,新修的木府大于光绪年间重修木府的规模。

维基共享资源里向寻得着搭该篇文章搭界个多媒体资源:

影劇拍攝[编辑]


引用[编辑]