春日權現

出自维基百科,自由个百科全书

春日权现(日语个假名写法是:カスガゴンゲン)是日本拿神特之佛混合起来弄出来个一只神祇,也就是勒日本代表不空羂索观音、药师如来、地藏菩萨、十一面观音个本地佛,又叫春日大明神。来勒明治元年神佛分离、废佛毁释之前,个只神祇一直由春日社(现在个春日大社)奉祀。

概要[编辑]

来勒春日社主要祭拜个四位神明(武瓮槌命、经津主神、天儿屋命、比卖神)当中,天儿屋命是藤原氏(正确个讲法应该是中臣氏)个祖神。随着神佛习合个演变发展,再加上天皇长冈京迁都到平安京,在政治上具有影响力的藤原氏一族也从奈良进了京都。春日社里厢个神宫寺,也就是该家族氏庙个兴福寺发挥了交关强个影响力,所以实际上春日社是属于藤原氏支配个寺领。 宽仁2年(1018年)兴福寺个僧侣勒春日社举办法华八讲法会,使得春日社个佛教色彩增强。为了用佛法护佑国家,鹿岛大明神((日文)タケミカヅチ)及香取大明神(经津主神)个神座被迁到至御盖山(就是奈良县奈良市三笠山),受本地垂迹思想影响,祭神称为权现。 

旧称 本地
春日大明神 一殿 不空羂索観音
二殿 薬師如来
三殿 地蔵菩薩
四殿 十一面観音

本殿以外的摄、末社也受到本地垂迹影响:

旧称 本地
若宮 文殊菩薩
三十八所 弥勒菩薩
榎本 毘沙門天
紀社 虚空蔵菩薩
一言主 不動明王
祓戸 阿弥陀如来

有一份叫做为《春日权现灵验记》个画卷,据说是作为法相宗个教学或成唯识论个学习者为了维护春日权现画出来个。当时盛行「春日曼荼罗」,大多描绘本殿(一殿至四殿)、若宫等地本地佛。


神佛习合与分离[编辑]

后来明治维新个改革运动提倡神佛分离、废佛毁释,春日权现就遭到废除。在经济财力恶化下,兴福寺里个大多数僧侣只好还俗,从庙里跑出来改成担任春日社里厢个神职。再后来兴福寺个寺领(牌照)遭到明治政府没收,春日社就跟兴福寺没得关系,完全脱离变成子春日神社(现在改称春日大社)。

内部连结[编辑]

参考数据[编辑]

  • 《八百万の神々 日本の神霊たちのプロフィール》,户部民夫着,新纪元社,1997年12月,ISBN 4883172996
  • 《神道の本 八百万の神々がつどう秘教的祭祀の世界》,学习研究社,1992年3月,ISBN 4051060241

外部连结[编辑]

• (日文)奈良女子大学:春日権现霊験记绘巻