土星

出自维基百科,自由个百科全书
(从Saturn转戳到箇里)

土星(Saturn; 符号:♄)是太陽系裏向第二大个行星,也是距離太陽第六遠个行星,是木星型个行星。土星有蠻多隻環,環是無數冰粒加湊些數碎石微塵組成,環个密度比水重細,便止0.70(水=1)。

土星个自轉速度快顯,怪得形狀望起是一個明顯個橢圓。

土星是目前曉得个衛星數頂多个大行星,總數達23個,其中17個有詳細个觀測資料。

徠2006年11月11號天文學家望外發表講徠土星發現一隻超巨型風暴,箇是徠地球之外个星球裏第一次發現著个風暴。个風暴徠土星个南極附近,直徑達8000公里(大約是地球直徑个2/3),中心風力是1個鐘頭1800公里。渠个風眼到得底裏有30到75公里遠,比徠地球个風暴要高1到4倍。對土星來講,著名个大紅點估計風力也猴強,比起筏發現个風暴還大。講渠嘸明顯个風眼之故,怪得嘸畀伊望成一個真正个風暴。

物理特性[编辑]

由于渠个低密度、高速自转搭流体个可变性,土星个外形呈现为一个椭球体,也就是极轴相对扁平而赤道相对突出,渠个赤道直径搭两极直径之比相差大约10%(前者120,536公里,后者108,728公里)。其它气体行星虽然也是椭球体,但突出程度侪咾小。虽然土星核心个密度远高于水,但由于存在较厚个大气层,土星仍是太阳系中唯一密度低于水个行星,渠个比重是0.69 公克/公分³。土星个质量是地球个95倍,相比较木星质量是地球个318倍,但直径只比土星大约20%。

轨道搭自转[编辑]

土星搭太阳个平均距离超过了1 400 000 000 公里(9天文单位),轨道上运行个平均速度是9.69 公里/秒,所以土星上个一年(即土星绕太阳公转一周)相当于10 759个地球日(或是28.5地球年)。土星个椭圆轨道相对于地球轨道平面个倾角为2.48°,因为离心率为0.056,因此土星搭太阳拉近日点搭远日点(行星拉轨道路径上搭太阳最近搭最远个两个点)之间个距离变化大约为155 000 000 公里。

土星环[编辑]

主文章:土星环

土星环被认为是太阳系内所观察到个令人印象最深刻个景观。

使用简单个现代望远镜或是品质精良个双筒望远镜就可以看见土星环。渠拉赤道上从距离土星6 630 公里延伸到120 700 公里处,但平均个厚度大约只有20米,主要个成分93%是水冰搭少量参杂拉其中个复杂有机悬浮物托林,其余7%是无定型个碳。

卫星[编辑]

土星有为数众多个卫星。精确个数量还弗能确定,所有拉环上个大冰块理论上来讲侪是卫星,外加要区分出是环上个大颗粒还是小卫星是咾困难个。到2009年,已经确认个卫星有82颗,其中53颗已经有了正式个名称。此外,有证据表明,土星环中有数十到数百个直径为40-500米个小卫星,弗被认为是真正个卫星。

土卫六,土星最大个卫星,是太阳系中唯一有浓厚大气层个卫星,而土星绝大多数个卫星侪弗大。

望別樣相[编辑]

参考资料[编辑]

维基共享资源里向寻得着搭该篇文章搭界个多媒体资源: