锡安主义

出自维基百科,自由个百科全书
以色列國就是錫安主義運動個成果

锡安主义(希伯来语:ציונות‬‎/Tsiyonut,阿拉伯语:الصهيونية‎/al-Sahyūnī),意思是“犹太复国主义”,也称“犹太圣会主义”,是19世紀後半段開始,勒歐洲中部個犹太人发起个一种民族主义政治运动搭犹太文化模式,伊拉個目的,是讓別人相信,以猶太人自古以來擁有黎凡特地區個“犹太家园”,也因此,有必要回到迭個地方,重新建立一個猶太人國家。

啥叫錫安主義[编辑]

“锡安主义”個“锡安”(希伯来文:ציון‎,读:Tzi-yon),是一個特殊詞彙,指勒耶路撒冷锡安山,一般也用來指代“耶路撒冷”。勒猶太人個《圣经》(舊約)當中,章节《撒母耳记下 5:7》有寫:“锡安個堡垒,大卫個城”(fortress of Zion, city of David)。就是勒大卫王统治階段,“锡安”成为“耶路撒冷”搭“以色列之地”代名词,猶太人也好叫做「錫安個人民」。

到猶太人流落到歐洲之後,錫安迭個詞彙,就慢慢同耶路撒冷,以及猶太人個祖籍地掛鉤,成為伊拉對自家故鄉個代名詞。19世紀,“锡安主义”首次出勒奥地利犹太出版商纳坦·伯恩鲍姆于1890年所出版個《自我解放》(Selbstemanzipation)期刊当中,後首來,就普及開來,成為猶太復國主義個等意詞彙。

錫安主義個內容是啥[编辑]

「錫安主義」個核心,就是創立一個猶太人作為主體個國家。锡安主义個創始人之一,西奥多·赫茨尔认为,反犹主义勒西方社會基本無辦法消失,勒西方國家個犹太人,作为少数民族,無太大發展空間,只有离开西方社会,才好讓犹太人摆脱迫害。所以,猶太人必須建立一個自家個國家。

錫安主義選中啥地方建立猶太家園[编辑]

一開始,錫安主義並弗單單選中巴勒斯坦地區,伊拉也歡喜考慮阿根廷,俄羅斯遠東,甚至東非,弗過,巴勒斯坦地區因為距離比較近,以及歷史上通猶太人個特殊關係,慢慢成為最終選擇。

錫安主義同希伯來語復興個關係[编辑]

一般來講,錫安主義者儕是強烈個民族文化復興愛好者,伊拉對於個辰光猶太人語言上四分五裂,交關人弗曉得使用自家個經書語言希伯來文個狀態邪氣失望,認為有必要勒猶太家園,重新推廣一種猶太人自家個語言,此種做法推動20世紀上半葉希伯來文個復興運動,並且成功讓迭個基本功能性死亡個語言,重新成為一門有交關人使用個語言,勒世界語言復興個歷史當中,也屬於極少數成功案例。