鋒面雨

出自维基百科,自由个百科全书

鋒面雨(英语:frontal rain),泛指各種鋒面通過一個地區後帶來个降雨。又稱氣旋雨

冷鋒个降雨原理:在冷空氣與暖空氣个交界面,冷空氣快速切入暖空氣下方,迫使暖空氣迅速爬升,遇冷凝結成雨(或雪);暖鋒个降雨原理:在冷暖空氣交界面,冷空氣開始撤離,暖空氣則順勢緩緩爬升至冷空氣上方,冷凝成雨;靜止鋒个降雨原理:冷空氣與暖空氣勢力相當,遂在交界處形成大範圍个降雨帶;囚錮鋒个降雨型態則較爲複雜,端看屬於哪種囚錮鋒(冷鋒型囚錮、暖鋒型囚錮、中性囚錮)而定。

冷鋒通常會在鋒面通過後降雨,降雨辰光較短(半天-2天),有辰光會得出現強度較強个暴雨或雷雨暖鋒則通常在鋒面前方降雨,降雨辰光略長(可能延續數天);靜止鋒(滯留鋒)个降雨常莊可持續多日、甚至達兩週左右,有辰光細雨霏霏,有辰光伴隨雷雨胞而帶來強陣雨。

鋒面雨一般降雨強度小、持續辰光長、影響範圍廣。

交關地區極爲依賴鋒面雨:對東歐俄羅斯西部等溫帶大陸型氣候地區而言,夏季通過个大西洋鋒面系統是重要个降水來源;對中國華中、臺灣中南部而言,滯留鋒(也就是俗稱个梅雨,通常在5、6月發生)亦是一大降雨來源。