海天鸿雪记

出自维基百科,自由个百科全书

海天鸿雪记题“二春居士编,南亭亭长评”。作者二春居士个真实姓名有待考证,应该是浙江中部个人,曾经做过沪上寓公,迨中年丝竹,哀乐伤神,回首前尘,胜游如梦,于是追忆坠欢,用吴语写成之《海天鸿雪记》廿回,到清宣统元年已酉(1909),后来畀编为《续记》若干回。作评语者是南亭亭长也就是武进李伯元。或者以为二春居士也就是李伯元个别号。

箇本书最初是畀游戏报馆出版个,分回本,光绪廿五年(1899)六月廿一号出之第一期,过后每个月出六期,到廿回为止。到光绪三十年(1904),世界繁华报馆后出版个单行本,半叶十二行,行廿五字。正文前头有茂苑惜秋生序.又有释文三叶,专释书中吴音奇字搭吴语俗语。箇本书勒复旦大学图书馆藏本有著者墨笔搭来笔校字,又有庚戍(1910)七月横山旧主跋。跋文称:“海天鸿雪记四卷。二春居士著于壬寅(1902)之冬.其续记则己酉(1909)所编也”。就是讲箇本书廿回之后还有续记,可惜个是今朝也朆看见俚个传本。

参考文献[编辑]

  • 1899年7月22日《游戏报》第744号中“《海天鸿雪记》按期出售”广告
  • 1906年11月出版的《月月小说》第一年第三号
  • 复旦大学图书馆所藏《海天鸿雪记》第四册末页“庚戊(1910)七月横山旧主跋