新陳代謝

出自维基百科,自由个百科全书
辅酶三磷酸腺苷个结构,伊是能量代谢个核心中间物。

代谢生物体维持生命化学反应总称。迭些反应使得生物体能够生长搭繁殖、保持伊拉个结构以及对环境作出反应。代谢通常畀分为两类:分解代谢可以对大个分子进行分解以获得能量(譬如细胞呼吸);合成代谢则可以利用能量来合成细胞中个各個组分,譬如蛋白质核酸等。代谢是生物体弗断进行物质能量个交换过程,一旦物质搭能量交换停止,生物体个生命就會得結束。

代谢中个化学反应可以归纳为代謝途徑,通过一系列酶个作用擔一种化学物质转化为另一种化学物质。酶对於代谢反應来说是非常重要个,因为酶可以通过一個熱力學上易於發生个反應來驅動另一個難以進行个反應,使之變得可行;譬如,利用ATP个水解所产生个能量来驱动其他化学反应。一個生物体个代谢机制决定了何裏些物质对於此生物体是有营养个,而哪些是有毒个。譬如,一些原核生物利用硫化氢作为营养物质,但迭种气体对於动物来说却是致命个。代谢速度,或者講代谢率,也影响了一個生物体对於食物个需求量。

代谢有一個特点:無論是任何大小个物种,基本代谢途径也是相似个。譬如,羧酸,作为柠檬酸循环(又称为“三羧酸循环”)中个最为人们所知个中间产物,存在於所有个生物体,无论是微小个单细胞细菌还是巨大个多细胞生物譬如大象。代谢中所存在个迭能个相似性很可能是由於相关代谢途径个高效率以及迭些途径在进化史早期就出现而形成个结果。