文化

出自维基百科,自由个百科全书

文化是指人類所創造个精神財富,像文學藝術教育科學禮貌節日咾啥。垃考古學丄就指同一歷史時期个遺跡、遺物个綜合體。同樣个工具、用具、製造技術等是同一種文化个特徵。有辰光文化儕指文明

雖然早在原始社會時期,人類就已經形成个第一趟分工,產生仔農業民族搭仔畜牧民族,但早期文化儕是垃農業民族中產生个,因爲畜牧民族要逐水草而居,居無定所,弗容易產生大規模个聚居,對文字嘸沒迫切需要;而農業民族容易形成大部落,興修水利需要大量協同工作个人羣,所以頂早个大國家搭仔奴隸制儕是產生於農業民族。有仔大國家搭仔奴隸制至可以產生大批聚集个有閑階級,佢拉發明仔文字,促使形成腦力勞動搭仔體力勞動个人類第二趟分工。從而產生狹義个文化(廣義个文化指所有人類个活動,儕可以叫成功文化)。

文化个概念[编辑]

文化隻詞起源自拉丁文个動詞「Colere」,意思是耕作土地(葛咾園藝學个英文是Horticulture),後引申爲培養一個人个興趣、精神搭仔智慧。文化概念是英國人類學家愛德華·泰勒1871年提出个。佢擔文化定義爲「包括知識信仰藝術法律道德風俗以及作爲一個社會成員所獲得个能力同習慣个複雜整體」。此後,文化个定義層出弗窮,克萊德·克拉克洪1950年代尾搜集仔超過200個文化个定義。

文化垃漢語中實際是「人文教化」个簡稱。前提是有「人」至有文化,即是文化是討論人類社會个專屬語;「文」是基礎搭仔工具,包括語言搭仔文字;「教化」是昰隻詞个真正重心所在:作爲名詞个「教化」是人羣精神活動搭仔物質活動个共同規範(同時昰個規範垃精神活動搭仔物質活動个物件化成果中得到體現),作爲動詞个「教化」是共同規範產生、傳承、傳播以及得到認同个過程搭仔手段。

對文化个一排觀點[编辑]

弗同學科對文化有弗同理解。

哲學角度解釋文化,認爲文化從本質上講是哲學思想个表現形式。由於哲學个時代同地域性從而決定文化个弗同風格。一般來講,哲學思想个變革引起社會制度个變化,伴隨著對舊文化个鎮壓搭仔新文化个興起。

存在主義个角度,文化是對一個人或一班人个存在方式个描述。人們存在垃自然之中,同時亦存在垃歷史搭仔時代之中;時間是一個人或一班人存在垃自然之中个重要平臺;社會、國家搭仔民族(家族)是一個人或一班人存在垃歷史搭仔時代之中个另一個重要平臺;文化是指人垃昰種存在過程中个言說或表述方式、交往或行爲方式、意識或認知方式。文化弗單衹用來描述一班人个外在行爲,文化特別包括作爲個體个人个自我个心靈意識搭仔感知方式。一個人垃返到自家內心世界辰光个一種自我个對話、觀察个方式。

文化个核心是佢个符號系統,例如文字。各文字體系有相應个認知心理。

特點[编辑]

通過對弗同文化个比較研究,至可以瞭解文化个特點。

首先文化是共有个,是一系列共有个概念價值觀搭仔行爲準則,是令個人行爲能力成爲集體可以接受个共同標準。文化搭社會是有密切關是,嘸沒社會就會嘸沒文化,但亦有眼嘸沒文化个社會。垃同一個社會裏面,文化儕弗一致。譬如,垃任何社會裏向,男同女个文化就有弗同。此外,弗同年齡、職業、階級等之間儕有得次文化个差異。

文化是學轉來个,而弗是通過遺傳而天生具有个。生理个滿足方式是由文化決定个,每種文化決定昰排需求點樣得到滿足。從昰個角度來看,弗包括人个靈長目動物儕有各種个文化行爲,但是昰排文化行爲衹是單向个文化表現像煞喫白蟻个方式、警戒个呼喊聲咾啥。搭人類社會中龐大複雜个文化象徵體系相比,就顯得有點微不足道。

參考:濡化

文化个基礎是象徵符號。其中最重要个是語言搭仔文字,但亦包含其他表現方式例如圖像(像煞圖騰旗幟)、肢體動作(像煞握手,吐舌)、行爲解讀(送禮)等。幾乎可以話整個文化體系是透過龐大無比个象徵體系深深植入人類个思維之中,而人亦透過昰套象徵符號體系理解;解讀呈現垃眼前个種種事物。因此點樣解讀各種象徵符號垃伊個文化个實質意義,點樣解讀象徵符號更成爲人類學語言學等社會學科詮釋人類心智个重要方式之一。此外,文化作爲相互關是个整體而呈現出一體化个趨勢。

分類[编辑]

別樣[编辑]