艺术

出自维基百科,自由个百科全书
(从藝術转戳到箇里)

艺术到今朝依旧没公认个定义。通常了人类而言仅能以概论形式勒艺术领域里嗨作为创作基础。艺术是人类精神个升华,也是生命内涵个养分。目前广义个艺术乃由所有具有智能思考能力个动物,以透由各种形式及工具借以表达其情感与意识型态,所产生其型态泛称之为艺术。艺术弗仅只存在于具有相对个高等智能个人类社会里嗨。

语源[编辑]

艺术(art)一词源自于拉丁文ars,意为「技巧」,现在虽保有原意,却也衍生出更广义个含意,几乎包括所有个创造性学问。 

目前所谓八大艺术包括:

  1. 文学
  2. 绘画
  3. 音乐
  4. 舞蹈
  5. 雕塑
  6. 建筑
  7. 戏剧
  8. 电影

以学域个涵容度而言,上述八类艺术个知识,都足以单独成立一个学系。因此,摄影视频游戏电子游戏)以及一些新兴艺术学域,未被列为单独个项目。

关于艺术与美术个差异[编辑]

在中文的描述中,艺术与美术常常划上等号,在台湾教育界也常常出现争议,时常造成相关艺术类目学生个困惑。一般说来,艺术是广义跟广泛个概念,美术是狭义个,仅是艺术个表达形式之一。如“绘画”、“雕塑”、“建筑”、“文学”、“音乐”、“戏剧”、“舞蹈”、“电影”等都为艺术分类范畴。

所谓“美术”一般指个是以“绘画”、“雕塑”为核心个视觉造型艺术。

关于艺术与美术个中英译名也常常出现争议,一般来说艺术是指英文个Art,纯美术则以Fine Art来代表。但在多数情况下,Fine Art也会被反称做艺术。

关于艺术认定争议[编辑]

二十世纪以来至今,结合得传统定义艺术领域以外元素个多元艺术形式不断出现,如常见个“科技艺术”(Technical Art),“数位艺术”(Digital Art)、“装置艺术” (Installation Art) 、“观念艺术”(Conceptual Art)、“行为艺术”、“生物艺术”等不胜枚举。如此多样个艺术形式随着时间不断个勒挑战艺术理论能够定义个极限。关于艺术如何认定也已经成为开放式个问题,目前皆以当下个艺术界公认定义为准。

艺术门类[编辑]

迄今,还没公认个艺术分类标准。各个艺术理论个派别有弗同个分类方式,勒时间轴上越靠近现代个艺术分类,就越繁复而且具有争议。

一般来说,根据表现手段跟方式的不同,艺术可分为

比较新个分法,则根据时空性质将艺术分为:

下列是常见个艺术类别

参看[编辑]

书籍[编辑]

  1. HENDRIK WILLEM VAN LOON。 《The Art of Mankind》UK:HARRAP,1953
  2. Hugh Honour。 《世界艺术史》A world history of art, 5th ed.。吴介祯等译。台湾:木马文化出版,2001。 ISBN9574695352
  3. 郭珮君、蔡淳文等。 《艺术概论》。台湾:新文京出版,2006 ISBN9789861509587
  4. 曾肃良。 《艺术概论》 台湾:三艺文化出版,2008 ISBN9789866788451
  5. 林群英。 《艺术概论-艺术新理论》台湾: 全华科技出版,2008 ISBN9789572164990
  6. E.H. Gombrich艺术的故事The Story of Art。雨云译。联经出版社。 1997。 ISBN957081697X
维基共享资源里向寻得着搭该篇文章搭界个多媒体资源:
维基共享资源里向寻得着搭该篇文章搭界个多媒体资源: