大环内酯类抗生素

出自维基百科,自由个百科全书
红霉素:左上方个大环就是内酯

大环内酯是一组作用源于结构内「大环」个药物(一般侪是抗生素)。隻大环是一连结一隻或多隻脱氧糖(多数是红霉糖脱氧糖胺)个内酯环。内酯环可以是由14、15或16个单元组成。大环内酯属于天然产物多烯酮类。

发展历史[编辑]

用了顶早个大环内酯是红霉素,由礼来公司研究队来拉菲律宾怡朗土壤里,从红霉素链霉菌中抽取出来。並于1952年来拉美国首次以「月桂酰(Ilosone®)」个商标出售。

用途[编辑]

大环内酯用于治疗诸如呼吸道感染及软组织感染之类个细菌感染,其抗菌范围较青霉素稍大,因此大环内酯可代替青霉素用于对后者过敏个病者身上。β型溶血性链球菌肺炎链球菌葡萄球菌肠道球菌通常受大环内酯影响。与青霉素不同,大环内酯还对支原体分支杆菌、部份立克次氏体衣原体有效。

相较青霉素,大环内酯能针对呒没细胞壁或低肽聚糖细胞壁个细菌。而且因为对人体细胞个高渗透性,亦较低渗透性个青霉素或氨基糖苷类抗生素优胜。虽然四环素同样有得高渗透性,但是对骨骼牙齿个影响较大,个咾孕妇或婴儿多会使用大环内酯。为仔讲一眼由细菌感染引起个病症,譬方支原体引起个肺炎鹦鹉热、衣原体引起个性器感染症及肺炎等,大环内酯侪是第一选择。相反大环内酯却对由病毒引起个感染呒没效用,譬方伤风

日本发现14元环大环内酯亦可能有非抗生素性个抗炎能力,尤其来拉改善对弥漫性泛细支气管炎个控制上特别有效。搭界个抗炎性研究仍然来拉进行中。

副作用[编辑]

大环内酯个副作用比较少,是一种较为安全个药物。与青霉素比较,大环内酯的过敏性较少。主要个副作用有得腹泻恶心呕吐消化系统征状。红霉素是大环内酯中出现副作用顶多药物,而较新个克拉霉素已有相当个改善。

种类[编辑]

常用类[编辑]

发展中[编辑]

酮内酯类[编辑]

酮内酯是一组新类别个抗生素,化学结构搭大环内酯类相关,用于治疗对大环内酯类抗生素有抗药性细菌引致个呼吸道感染。

别样包括螺旋霉素(用以治疗住血原虫病)、安莎霉素竹桃霉素碳霉素泰乐菌素

非抗生素类[编辑]

他克莫司是一种用大环内酯类药物以作为免疫抑制药物,搭环孢菌素有相似个反应作用。

有毒类[编辑]

外部连结[编辑]

参考文献[编辑]