主教座堂

出自维基百科,自由个百科全书
聖約翰座堂聖公會香港島教區个主教座堂

主教座堂法语cathédrale拉丁語cathedra希腊语καθέδρα kathedra),或稱座堂,是指在主教制基督教会正教會天主教聖公宗,以及信義宗部份团体等)裏向,設有主教座位教堂[1],爲教區主教个正式駐地,因而畀視爲教區个中心。

葛咾是教區擁有首席地位个教堂,主教座堂个建築大多較堂區个教堂宏美。在蘇格蘭,有一些蘇格蘭國教會个教堂,在宗教改革後仍然畀叫作座堂,儘管身爲長老宗一員个蘇格蘭國教會並弗採用主教制。由於主教座堂通常是所在地个重要地標,在中文環境中常譯爲「大教堂」,譬如如著名个「科隆大教堂」,正確全名應是「科隆教區聖伯多祿暨聖母主教座堂」。

字源[编辑]

天主教羅馬教區主教座堂——拉特朗聖若望大殿主教座位

主教座堂个拉丁語「Cathedralis」其字根「cathedra」,意爲「座位」,亦代表著那主教座位个存在;而隻詞又來自於希臘語「kathedra」(「καθέδρα」),是由「kata」(向下、監視)和「hedra」(座位、椅子)兩字組合而成。座位在古代世界象徵老師(所以主教亦扮演著老師个角色),以及象徵一個地方行政官(所以主教个工作是管理一個教區)。[2]

別樣[编辑]

参考文献[编辑]

  1. “C字首”,天主教 英漢袖珍辭典主徒會恒毅月刊社. 
  2. New Standard Encyclopedia, 1992 by Standard Educational Corporation, Chicago, Illinois; page C-172/3