不丹历史

出自维基百科,自由个百科全书

不丹个早期历史充满着神秘色彩并且也是含糊弗清。一些证据表明不丹最早个历史可以追溯到公元前2000年。

起源搭早期定居者[编辑]

虽然史前个不丹历史还没被考证,但有证据显示最早拉公元前2000年左右已有人类开始使用石器搭武器。

6世纪中叶以前,不丹是印度迦摩缕波王国(Kamarupa)个领地,生活着土著库奇人。650年,由于迦摩缕波王国政治动荡,吐蕃王国个藏人迁入弗丹地区,驱逐了库奇人,让不丹脱离了印度人个统治,成为西藏政权个边陲。“不丹”箇个名字就义为吐蕃(Bhota)个边陲(anta)。[1]

7世纪,佛教开始传入不丹。吐蕃国王松赞干布命人拉今不丹中部个布姆唐,搭帕罗宗建造了两所寺院(“宗”是藏地行政制度个延续,如汉地个)。[2]

8世纪,莲花生菩萨曾至不丹传教。此时个不丹即为吐蕃一个部落。8世纪中叶至9世纪,西藏东部康区个藏人大量迁入不丹东部;而不丹西部个族群主要来自西藏春丕谷搭锡金北部;箇些族群共同生活,由于吐蕃朗达玛政权个崩溃,不丹开始形成独立部落[1]

12世纪后藏传佛教竺巴噶举派逐渐执掌权力实行政教合一。不丹拉13世纪元朝统一西藏后,受元朝总制院管辖,拿汉化个四足三爪龙视为雷神搭部落象征。


神权政府(1616年至1907年)[编辑]

1616年西藏个夏仲·阿旺朗杰喇嘛进入不丹,利用地利人和,先后五次打败格鲁派(“五喇嘛之战”),驱逐拉巴噶举派南宁巴派等派别,终于拉弗丹立足。渠自立为竺克“夏仲”仁波切喇嘛(Shabdrung Rinpochhe Lama),统一不丹,制定了政教合一个制度 ,奠定了现代不丹个领土、民族搭宗教个基础。[1]

西藏托不丹个宗藩关系拉十八世纪颇罗鼐掌政西藏个时期确立。清朝政府未拿弗丹纳入属国,但允许西藏拥有自家个属国[3]。1772年遭英国入侵,沦为英国个保护地。1778年,尼泊尔廓尔喀人入侵锡金搭西藏腹地,1792年清朝军队反攻尼泊尔并使渠个成为藩属国,又通过西藏控制锡金、不丹。[1]1865年,英国东印度公司强迫弗丹签订《辛楚拉条约》,割取2000平方公里土地。

1650年,夏仲·阿旺朗杰建立了宣政院(Lhan Rgyas Tshogs),又仿照西藏摄政制度(第巴)设置德布(Deb)官职,管理国政。次年,弗丹颁布第一部宪法《法令》(Rtsa Yig),规定不丹个国王为世袭制,并是宗教事务个最高权威。宪法还规定向农民征收赋税须渠个自愿贡献。[1]

1676年至1700年,不丹托锡金、西藏发生了几次战争。

世袭君主制个建立(1907年)[编辑]

1907年,乌颜·旺楚克废除德布王,自任国王,建立不丹王国,实际上是英国个保护国。由于拉英国个保护之下并无外交权利,拉印度独立后,渠个保护国也由英国转移为印度。1910年1月,英国同不丹签订《普挨卡条约》,规定不丹拉对外事务上受英国指导。

中央政府个发展(1926年至1952年)[编辑]

乌颜·旺楚克拉1926年去世,由渠个儿子吉格梅·旺楚克(在位1926年至1952年)。第二任国王继续渠父亲个集中化搭现代化建设个努力。渠建造了学校,诊所搭道路。拉吉格梅·旺楚克个统治时期,寺院、地区政府日益受到王室个控制。但是,弗丹大体保持隔离国际事务。

1949年8月,印度独立后,同不丹签订《永久和平托友好条约》,规定不丹拉对外事务上受印度指导。印度弗仅可以作为渠个保护国有权干涉渠个外交,亦拉渠个国内有驻军。

吉美多吉个现代化(1952年至1972年)[编辑]

1952年初,吉格梅·多吉·旺楚克登基成为第三任国王。之前,渠托接受过欧洲教育个表妹结婚。拉渠个20年统治下,不丹继续朝着现代化前进。渠个第一次改革包括拉1953年建立不丹国家议会。

1971年,不丹拉印度允许下加入联合国。

乃朝[编辑]

1972年第四代国王吉格梅·辛格·旺楚克继承王位,继续奉行搭印度个密切关系。1973年,成为弗结盟运动成员1985年,成为南亚区域合作联盟成员。

2006年,吉格梅·辛格·旺楚克把王位让位畀渠个子。2007年,不丹同印度签署修订个《不印友好条约》,不丹推行宪政改革,向君主立宪制过渡。2008年3月24号,不丹迎来首次民主选举,直接选举国民议会议员,4月拉此基础上产生首个民选政府,国王仍维持较大影响力。

2013年,不丹举行第二次大选,人民民主党获胜,首次实现执政党轮替。2018年,不丹进行国民议会选举洛塔·策林当选首相[4]

参考文献[编辑]

  1. 1.0 1.1 1.2 1.3 1.4 Template:Cite
  2. 美国国家研究,编辑:Savada, Andrea Matles,September 1991,分类:Arrival of Buddhism,作者:Worden, Robert L.
  3. 周娟; 高永久. 试论清代中国西藏地方政府托不丹之间个宗藩关系". 中国边疆史地研究. 2007年9月, 第17卷 (第3期) [2019-03-16]. (原始内容存档于2020-09-22). 
  4. Template:Cite