出自维基百科,自由个百科全书
吴语维基有好几篇文章关于,其他信息可以参考:水 (消歧义)
液态水、固体水(冰)搭云(凝结个水蒸气)

上海闲话文读soe5白读sy5,化学式:H2O)是由两种元素组成个无机物,拉常温常压下为无色无味个透明液体。水是地球上最常见个物质之一,是包括人类在内所有生命生存个重要资源,也是生物体最重要个组成部分。水拉生命演化中起到了重要个作用。人类老早就开始对水产生了认识,东西方古代朴素个物质观中侪把水看作一种基本个组成元素,水是中国古代五行之一。人体有百分之七十是水。

一般性用“水”来指液体水,但是水也有固体、气体存在方式。地球浪,71%个表面覆盖个是水,存在勒海洋、大个水体里向。另外,1.6%个水勒地底下,0.001%个水勒空气里。

地球超过百分之七十表面畀水覆盖,箇种地方叫海洋。水分为淡水同到鹹水,鹹水就是平常说个海水,佔全球个97.5%,而淡水有2.5%。冰佔到淡水2.5%个1.7%,所以人类用到个淡水少之又少。

物理搭化学性质[编辑]

水拉常温常压下为无色无味个透明液体。拉自然界,纯水是罕见个,水通常多是含有酸、碱、盐等物质个溶液,习惯上仍然拿箇种水溶液称为水。纯水可以通过蒸馏作用取得,当然,箇也是相对意义上个纯水,弗可能绝对没杂质。水是一种可以拉液态、气态搭固态之间转化个物质。

水个热稳定性老强,当水蒸气加热到2000K以上时,也只有极少量个水离解为氢搭氧,但水拉通电个条件下(电解)会离解为氢搭氧。

水个三相点是273.16K(611.73Pa下),临界点是647K(22.064 MPa下)。拉临界点之上水无法存在液相搭固相,而拉临界点之下水蒸汽容易结成液相。

来源[编辑]

地球是太阳系八大行星之中唯一被液态水所覆盖个星球。地球上水个起源拉学术上存在交关大个分歧,乃朝有几十种弗同个水形成学说。有观点认为拉地球形成初期,原始大气中个氢、氧化合成水,水蒸气逐步凝结下来并形成海洋;也有观点认为,形成地球个星云物质中原先就存在水个成分。另外个观点认为,原始地壳中硅酸盐等物质受火山影响而发生反应、析出水分。

水资源[编辑]

水是地球上个任何生物、生命体个必需物质,缺水个土壤便无法孕育生物,淡水更是灌溉搭孕育陆地生物个必要元素,淡水个来源、节约、储存、利用是全球个重要议题。

地球上水总储量约为1.36 x 1018m3,但除去海洋等咸水资源外,只有2.5%为淡水。淡水又主要以冰川搭深层地下水个形式存在,河流搭湖泊中个淡水仅占世界总淡水个0.3%。

别样[编辑]

多水就叫,少水就叫

维基共享资源里向寻得着搭该篇文章搭界个多媒体资源: