长春围困战

出自维基百科,自由个百科全书

长春围困战、或称长春围城,是第二次国共内战时期勒中国吉林省长春市发生个一场围城战,进攻方为萧劲光所指挥个东北人民解放军(下称解放军),守城方为郑洞国所指挥个中华民国国军(下称国军)。长春战役是辽沈战役之一部分,解放军占领长春宣告了辽沈战役第一阶段结束。

长春战役是中国共产党领导之“第一个大的围城战役”,以10万解放军围困10万国军。东北解放军意图围城打援,以部分部队进攻长春,吸引沈阳廖耀湘兵团北上救援,然后勒途中将廖耀湘兵团围歼。但攻打长春之解放军与守城之国军兵力相当,装备不如国军,而廖耀湘兵团又拒绝北上援救,所以东北解放军始终没决心强攻长春。后解放军决定先攻下锦州,切断东北国军南逃之路,将东北国军滞留在东北战场,逐个消灭,因此主力南下,长春战役形成了围而不攻之局。

战役自1948年5月23号,解放军对防守长春之国军完成包围,并切断国军空中运输开始,直至10月19号国民革命军第六十军倒戈,新七军投降,解放军进驻长春结束。期间150多天解放军进行了围困和经济封锁民逃脱,为让城内老百姓耗光城内国军个粮食,利用铁丝网、壕沟不让难民出来。为劝阻出来者回去,解放军打骂捆绑离开者,开枪射击,最终十余万难民饿毙。