瑞典历史

出自维基百科,自由个百科全书

瑞典国家形成于公元11世纪。1397年瑞典被并入丹麦控制个卡尔马联盟。1523年脱离联盟独立。17世纪瑞典成为称霸欧洲北部个强国。18世纪初开始衰落,丧失了大部分海外领地。1809年,瑞典控制下个芬兰被并入俄国。1814年从丹麦手中取得挪威。1905年,挪威脱离瑞典独立,现代瑞典王国个版图最终形成。

早期(1050年以前)[编辑]

最早拉冰川退却后个石器时代,瑞典已经有人类居住。瑞典北方个耶姆特兰省发现过约公元前9000年前个岩画。随着从波罗的海到地中海个商路形成,南欧个铁器传入了斯堪的纳维亚。而北欧个兽皮、琥珀则被贩卖到希腊搭罗马。到了公元前后,罗马共和国弗断向西北欧搭中欧扩张,地中海地区个欧洲人逐渐了解到生活拉波罗的海沿岸个居民。

瑞典王国大约形成于公元11世纪。早期个传说留下了几位早期瑞典国王个姓名搭事迹,如埃里克家族搭斯沃克家族,直到福尔孔王朝统治个建立。

中期(1050-1523年)[编辑]

王国形成之初,瑞典是个由一些独立性咾强个省组成个松散王国。各省通行自家个法律。而国王负责各省之间个协调搭组织对外战争等事务。12世纪时王权已经邪气强大,形成了了全国统一个税收搭法律。此时,瑞典已征服了芬兰个西南沿海地区,并继续向东南方扩张。

为了对抗强大个汉萨同盟拉北海搭波罗的海个势力,1397年丹麦、挪威、瑞典三国拉瑞典东南部个卡尔马举行会议,决定成立由丹麦王室主导个卡尔马联盟,从此瑞典搭挪威臣服于丹麦国王个统治,同时保留了王国个地位。

晚期(1523-1905年)[编辑]

罗马天主教拉10世纪从丹麦传入到瑞典,并咾快巩固下来。瑞典独立后,新教路德宗取得了支配地位。1593年路德宗成为瑞典国教。

根据1814年基尔条约,瑞典从衰落已久个丹麦手里得到了挪威。但是挪威乘机宣布独立并颁布了宪法。瑞典发动了一场短暂个战争,挪威被迫同意作为一个国家臣服于瑞典国王。

近代(1905-1945年)[编辑]

1905年挪威借领事馆之争举行公民投票,决定脱离瑞典而独立。

瑞典拉两次世界大战中侪宣布中立。但拉二战中向德国出口木材搭矿产。

现代(1945年至今)[编辑]

自1920年代到2006年,瑞典社会民主党长期执政,期间瑞典发展成为福利国家。