泥母

出自维基百科,自由个百科全书

泥母是中古漢語个一個聲母,屬舌音裏向个舌頭音,即端組,次濁聲母。該聲母韻圖裏列得徠得一、四等,搭列得二、三等的孃母互補。

其例字如下:

一等 二等 三等 四等
男nom、弩nox、耐naih、捺nat 年nen、嫋neux、念nemh、涅net

擬音[编辑]

由於大多數漢語方言、域外方音搭對音裏向,泥母个大多數字對應舌尖鼻音[n],因此上音韻學界一致同意將泥母擬爲[n]

現代方言裏向个讀音[编辑]

多數現代漢語方言裏向,泥母字聲母保持爲n [n]

部分下江官話,泥母與來母弗分,這種現象在粵語新近的懶音裡也越來越普遍。閩南語中泥母發生塞音化[n]>[d],後來濁塞音[d]貤搭來母[l]相混,故今日閩南語漳泉話泥來亦弗分。晉語也有个種塞化現象,徠得敦煌藏文文獻記載个西北方音泥母也有个種變化發生。

域外方音[编辑]

朝鮮語中,泥母保持爲ㄴ [n],但在大韓民國標準語中按照頭音法則,四等字徠得[j]前頭會脫落成零聲母ㅇ。比如“年”(nen)徠得朝鮮語中有년搭연兩讀。

日語中,泥母徠得吳音中仍爲な行[n],漢音中塞化成だ行。

越南語中,泥母保持爲n [n]

三十六字母
全清 次清 全濁 次濁 全清 全濁
脣音 重脣音
輕脣音
舌音 舌頭音
舌上音
齒音 齒頭音
正齒音 穿
牙音
喉音
半舌音
半齒音