法國大革命

出自维基百科,自由个百科全书
攻占巴士底狱

法国大革命(法语:Révolution française,1789年1799年)是一段法國社會激進主義搭政治動盪個時期,對於法國歷史搭勒全歐洲儕留下仔深刻廣泛個影響。法国個政治体制勒大革命期间发生著史诗式個转变:统治法国多个世纪個绝对君主制封建制度勒三年内土崩瓦解,老早個封建、贵族搭宗教特权不断受到左翼政治團體、平民搭農村中個農民個冲击[1],传统君主制個階層觀念、貴族搭勒天主教會統治制度畀自由、平等、博愛等新原則推翻。整個歐洲個皇室因而心生恐懼,便在1814年發起反法討伐,並成功恢復舊君主制,但必過交關重大改革已經成為永久性變動。革命發展成支持者搭敵人之間,特別是共和派搭保皇派長達往後兩百年個政治上對立。

面對財政危機,愈來愈多個法國百姓畀不稱職的國王路易十六,搭勒持續頹廢貴族個漠不關心所激怒。該種不滿搭蓬勃發展中個啟蒙運動思想所結合,助長激進個情緒,終於法國大革命勒1789年5月份三級會議中爆發。革命個头一年,第三等级個革命民众在6月发表了网球厅宣誓,7月14攻占巴士底狱,8月凡尔赛妇女运动迫使法国王室勒10月返回巴黎。接下來的幾年則由不同個立法會議搭右翼個君主制擁護者個鬥爭所主導。

1792年9月22号,法兰西第一共和国成立,路易十六勒次年畀推上斷頭台。不断出现個外部压力实际浪勒法国革命當中成為主导角色,法国大革命战争1792年开始,战争取得了一个世纪以来法国朆取得個胜利,并使法国间接控制意大利半岛莱茵河以西的领土。勒国内,派系斗争搭民众情绪個日益高涨导致1793年至1794年恐怖统治個产生。馬克西米連·羅伯斯庇爾雅各賓俱樂部倒台以后,热月党人建立督政府,于1795年掌权,直到1799年拿破仑上台後結束。

现代社会勒法国革命中拉开帷幕,共和国個成长、自由民主思想個传播、现代思想個发展搭勒国家之间大规模战争個出现儕是此次革命個标志性产物。勒作为近代一场伟大個民主革命受到赞扬個同时,法国大革命咦因期间所出现個些暴力专政行为,畀勒批评。革命随后导致拿破崙戰爭、两屆君主制复辟搭勒两屆法国革命。接下来一腳到1870年,法国勒兩屆共和国政府、君主立宪制政府搭勒帝国政府下底交替管治。

历史学家《旧制度与大革命》個作者亞歷西斯·托克維爾认为,1789年法国革命是迄今为止最伟大、最激烈個革命,代表法国個“青春、热情、自豪、慷慨、真诚個年代”。箇是一场社会政治革命,符合当时全欧洲個需要,其效果是废除若干世纪以来统治欧洲搭法国個封建制度。箇不只是要改变旧政府,實際浪是要废除旧個社会形式,所以就需要同时进攻所有现存個权力机构,毁灭所有公认個影响,祛除种种传统,更新风尚搭习惯[2]

注腳[编辑]

  1. French Revolution.
  2. (1992年9月1日)旧制度与大革命.商务印书馆.