希波战争

出自维基百科,自由个百科全书

波希战争公元前499年,波斯帝国搭古希腊城邦之间个一系列冲突。

公元前547年,波斯个居鲁士大帝征服了爱奥尼亚,但此后伊奥尼亚个希腊语城邦一直垃拉寻求独立。波斯人为了便于统治,畀迭些城邦委任了僭主。到了前499年,米利都个僭主阿里斯塔格拉斯拉波斯个支持下出海远征纳克索斯岛失败而被解任。阿斯司塔格拉斯人趁机鼓动整个小亚细亚个希腊语地区起来反抗波斯个统治,由此拉开了伊奥尼亚起义个序幕。随着叛乱个发展,越来越多个小亚细亚小国被卷入到迭场纷争中。雅典搭埃雷特里亚则为阿里司塔哥拉斯人提供军事援助,于前498年协助后者占领并焚毁了波斯个地方首府萨第斯。前497年到前495年之间战况一时陷于胶着,但波斯人随后重组军队进击叛乱个米利都,拉拉德海战中彻底击溃了叛军,于前493年奈叛乱镇压了下去。

为了确保波斯帝国日后弗受叛乱个威胁,同时加大对内陆希腊人个影响,大流士一世决定先发制人征服希腊。