釓基礎顯影劑

出自维基百科,自由个百科全书

(gadolinium) 是地表上稀有個元素,伊是鑭系元素個一種,因為有著強力個順磁性,所以主要用來當核磁共振個顯影劑。但是游離釓離子毒性相當高,對心血管搭仔神經系統儕有影響,會得導致肝臟迅速壞死。所以使用伊個螯合形態來減少毒性,美國食品藥物管理署(FDA)建議釓螯合物用於核磁共振個顯影劑個辰光,用在人體個劑量為0.1mmol/kg。 Gadopentetate dimeglumine(商品名Magnevist)是頭一個應用於臨床個钆基礎顯影劑,在1988年美國食品藥物管理署(FDA)批准在美國正式投入使用。

種類[编辑]

目前美國食品藥物管理署(FDA)批准個钆基礎顯影劑一共有五種, 分別是gadodiamide、gadopentetate dimeglumine、gadoversetamide、gadobenate dimeglumine 以及gadoteridol。

毒副作用[编辑]

钆基礎顯影劑會得引起注射部位發黃變色,一般在一個月內消退。 更嚴重個副作用是伊會得引起腎因性全身纖維化,尤其發生在腎功能不全個患者身浪,主要表現在皮膚對稱性個硬化,最終導致患者弗好行動。交關少個患者因為持續性個橫膈膜硬化以及肺纖維化,導致呼吸衰竭而死脫。

参考资料[编辑]

《醫學物理》1992年第9卷第1期