金刚手

出自维基百科,自由个百科全书
个是北海道恵庭市天瑞山 大安寺山门の阿形金刚力士

金刚手(梵文:Vajrapāni),音译伐折罗播尼,伊拉是佛教个护法神,也是住勒天界里个夜叉,被北方多闻天王率领,又叫做执金刚神金刚力士

名称及起源[编辑]

(梵文:Vajrapāni),是一只梵文复合名词,由金刚(Vajra)加上手掌(pāni)两个字连起来组成,字面意义是手里拿金刚、也就是金刚杵勒手里向。勒印度神话里,金刚原来是因陀罗个武器,也就是闪电,金刚个碎片就变成钻石,因此勒梵文里,雷电及钻石都称为金刚,也有坚硬,老难被摧毁坏脱个意思。[1]

勒佛教当中,金刚手是天界个夜叉神,常守护警卫勒释迦牟尼佛身边,又称为密迹金刚或执金刚神[1]。佛教认为,伊拉长期随侍勒释迦牟尼佛身边,担任护法神个职责,又住勒须弥山顶,三十三天之上个四座山峰,护卫诸天[2]

相关条目[编辑]

参考来源[编辑]

  1. 1.0 1.1 一行译《大毘卢遮那成佛经》卷1:「毘卢遮那佛告持金刚秘密主言:善哉!善哉!执金刚!善哉!金刚手!汝问吾如是义。汝当谛听。极善作意。金刚手言:如是世尊,愿乐欲闻。」
    一行〈疏〉:「金刚手秘密主者,梵云播尼,即是手掌,掌持金刚与手执义同,故经中二名互出也。西方谓夜叉为秘密。以其身口意,速疾隐秘,难可了知故,旧翻或云密迹。若浅略明义,秘密主,即是夜叉王也。执金刚杵,常侍卫佛。故曰金刚手。」
  2. 玄奘译《阿毘达磨大毘婆沙论》卷133:「苏迷卢顶,是三十三天住处。……山顶四角,各有一峰。……有药叉神名金刚手,于中止住,守护诸天。于山顶中,有城名善见,……是天帝释所都大城。城有千门,严饰壮丽,门有五百青衣药叉,……防守城门。」
    玄奘译《阿毘达磨俱舍论》卷11:「颂曰:『妙高顶八万,三十三天居,四角有四峰,金刚手所住。中宫名善见,周万踰缮那。……』论曰:三十三天住迷卢顶。……山顶四角各有一峰,其高广量各有五百。有药叉神,名金刚手,于中止住,守护诸天。」