张岱

出自维基百科,自由个百科全书

张岱(1597年—1679年),是明末清初个散文家,字宗子,也有字石公,号陶庵或者蝶庵居士,山阴(现在浙江绍兴)人。祖籍四川绵竹,所以自称“蜀人”、“古剑”。

他本生是纨绔子弟,又是名士文人,写文章“独抒性灵”,散文顶有名气。明朝灭亡仔落泊江湖,住勒山里向,但是渠个文章纪年用个侪是明朝年号,目的是表达对前朝个怀念——而且渠大部分文章是写明朝辰光个事体。文章有《陶庵梦忆》、《西湖梦寻》、《石匮书》、《夜航船》、《三不朽图赞》。

张岱同杭州[编辑]

张岱勒拉杭州住着四十多年,王雨谦《西湖梦寻序》说:“张陶庵盘礴西湖四十余年,水尾山头,无处不到。湖中典故,真有世居西湖之人所不能识者,而陶庵识之独详;湖中景物,真有日在西湖而不能道者,而陶庵道之独悉。今乃山川改革,陵谷变迁,无怪其惊惶骇怖,乃思梦中寻往也。”所以他的散文里杭州风物写了很多。

《西湖梦寻》[编辑]

个本书内容尽该丰富,地方有会稽杭州苏州镇江南京扬州兖州泰安;时节有元宵清明端午中元中秋;风俗包括张灯烟火,庙会香市,观荷扫墓,演戏赏月,观潮赛舟,校猎演武;阿有美食方物,花卉茶道,古玩器皿,林林总总,琳琅满目。

片断欣赏[编辑]

湖心亭看雪:

崇祯五年十二月,余住西湖。大雪三日,湖中人鸟声俱绝。是日更定矣,余拏一小舟拥毳衣炉火独往湖心亭看雪。雾淞沆砀,天与云与山与水上下一白,湖上影子 惟长堤一痕,湖心亭一点,与余舟一芥,舟中人两三粒而已。到亭上,有两人铺毡对坐,一童子烧酒,炉正沸。见余大喜,曰﹕“湖中焉得更有此人?”拉余同饮 。余强饮三大白而别,问其姓氏,是金陵人客此。及下船,舟子喃喃曰﹕“莫说相公痴,更有痴似相公者。”

参考[编辑]