聖若瑟

出自维基百科,自由个百科全书
(从大聖若瑟转戳到箇里)
圣若瑟与圣婴耶稣, 由古伊多·雷尼所绘 (1635)

若瑟(希伯來語יוֹסֵףYosef;希臘語Ἰωσήφ)是《新约圣经》記載裏向耶稣个養父,聖母瑪利亞丈夫,爲達味家族後裔。又稱爲納匝勒个聖若瑟勞工个聖若瑟大聖若瑟咾啥,新教譯作約瑟,天主教譯爲若瑟

聖若瑟畀天主教會在傳統認爲是聖人,但是垃十九世紀末咾纔確立其瞻禮日,對其瞻禮日是爲每年个3月19日、以及勞工主保个瞻禮於5月1日。

天主教裏向个聖若瑟[编辑]

天主教神學裏向,是童貞聖母瑪利亞个淨配[1]耶穌養父[2]

身份及簡歷[编辑]

祖先

垃《瑪竇福音》裏向,聖若瑟个父親是雅各[3];然而根據《路加福音》之中所言,佢是赫里个兒子[4]。無論如何,聖若瑟是達味家族後裔。

聖家个主管[5]

垃天主教角度,聖若瑟更是童貞聖母瑪利亞个淨配、耶穌養父、天主聖子之鞠養[6][7]

事蹟

聖若瑟生於達味家族,弗是一個富有个人,以木匠手藝維生垃納匝勒過活。天使曾經多趟在夢裏向畀佢指示[8],並無悔个立即遵行。據《聖經》描述,佢畀稱爲義人[9],懷有體諒別人个心[10]及深愛兒子[11]

生平無據在何及研究

就有關於聖若瑟个出生及死亡,在《聖經》上个四部福音上儕尋弗著有關於佢个出生以及去世个描述。就四部福音有關聖若瑟个描述旨在耶穌降生爲人、耶穌童年辰光在納匝勒个生活[12],除此之外就並無有關聖若瑟个詳細描述。至於佢个出生地以《聖經》所言耶穌是「納匝勒人耶穌」,乃末可以從中知道聖若瑟是在納匝勒出生个。

不過,就聖若瑟个去世問題,有聖經研究學者[13]指出聖若瑟在耶穌个童年後至佢畀釘在十字架上前箇廿年間儕未去世个,是由於聖若瑟在《聖經》中擔當个角色並非特別重要,噶咾嘸沒對聖若瑟加以描寫而已[14]。在另一方面,由於基督宗教相信耶穌个父親是天主,因而描寫過多聖若瑟作爲養父个身份也會得畀人質疑聖若瑟在《聖經》裏向个角色[15][16]

然而,有文獻及天主教传统上咾描述聖若瑟於耶穌受難前離世,故此福音書之後未加敘述。

列入聖品[编辑]

封聖

在天主教个傳統上,聖若瑟有交關个好品德及對天主教个無私奉獻,佢從初期个天主教教會及其他基督教教派敬禮,也傳統上擔佢視爲聖人,在一八七零年十二月八日(聖母無染原罪節),當時个教宗比約九世隆重宣佈聖若瑟爲天主教教會主保聖人,其瞻禮定爲每年3月19日。

爭議

在一些角度上(例如共產主義安樂死),佢場會對聖若瑟是否應當列入聖品感到疑義搭猶豫。由於在天主教傳統丄聖若瑟可能是在耶穌及聖母个守護下而去世,因此畀認爲是唯一一個在臨終前受到特別个照顧[17],因此成爲臨終者个主保聖人[18]

勞工主保

在列入聖品後,由於聖若瑟在世辰光是一名木匠,因而有勞動者个象徵,所以教宗庇護十二世在1955年定每年5月1日爲聖若瑟勞工主保瞻禮,也成爲勞工者、工會組織等相關个主保聖人;昰個突出了聖若瑟在天主教以及基督宗教上是勞工个模範。天主教搭其他基督宗教搭故事關於或與聖若瑟搭聖家相關頻繁个強調佢个耐心、堅持,搭堅苦工作作爲信徒應該採取个令人敬佩个質量。

地區性主保

另一個傳統方面,聖若瑟是新世界个主保聖人;而國家方面,中國加拿大韓國墨西哥奧地利比利時波希米亞克羅地亞秘魯越南个主保聖人;在地區及(或)天主教教區方面,施蒂里亞蒂羅爾西西里島佛羅倫薩都靈巴吞魯日水牛城塞恩路易斯維爾納稀威聖荷西等等均以聖若瑟作爲主保聖人。

其他

天主教教友也相信聖若瑟會特別助祐每個家庭、父親母親、辦學機構、旅遊人士、移民人士、賣屋人士、賣者、工匠、工程師搭勞動者。

命名个地方[编辑]

在地方名稱丄向,以聖若瑟爲命个有美國加州聖荷西西班牙文San José哥斯達黎加个首都聖荷西咾啥,而在阿根廷哥倫比亞危地馬拉等國家亦有以之命名个地方;以聖若瑟命名个學堂嚜,在港澳地區有聖若瑟書院聖若瑟英文中學澳門聖若瑟教區中學等,新加坡聖若瑟修院學堂臺灣雲林縣有天主教若瑟醫院

別樣[编辑]

參攷文獻[编辑]

  1. 中華聖母進教之佑
  2. 信友歌集《頌恩》第249首《大聖若瑟》第一段:「大聖若瑟聖母淨配,你是上主所特選。尊爲救主耶穌養父,並當聖家个主管。…」
  3. 瑪1:16
  4. 路3:23
  5. 信友歌集《頌恩》第249首《大聖若瑟》第一段:「…尊爲救主耶穌養父,並當聖家个主管。…」
  6. 信友歌集《頌恩》第249首《大聖若瑟》第一段:「大聖若瑟聖母淨配,你是上主所特選。尊爲救主耶穌養父,並當聖家个主管。…」
  7. 天主教教理,耶穌是天主三爲一體个聖子,是因聖神而懷孕出生
  8. 瑪1:19-25,瑪2:13-15,瑪2:19-23
  9. 瑪1:19
  10. 瑪1:19
  11. 路2:48
  12. 瑪 1:16-2:23,路 1:26-2:52
  13. 國家地理頻道節目《聖經傳說週》第一集採訪个聖經研究學者
  14. 若 19:25-27
  15. 《聖經釋義》
  16. 路2:49
  17. 維基百科(英文)Saint Joseph條目內「Sainthood」原文「as well as the patron saint of fighting communism, and of a happy death. Joseph having died in the "arms of Jesus and Mary" according to Catholic tradition, he is considered the model of a pious believer who receives grace at the moment of death.」
  18. 信友歌集《頌恩》第249首《大聖若瑟》第三段:「你是臨終者个主保,壽終在救主懷裡……賜佢場希望安適」

扩展阅读[编辑]

  • Guardian of the Redeemer (Redemptoris Custos) by Pope John Paul II, St. Paul Books and Media (January 1, 1989) ASIN: B002AQ5E08

外部链接[编辑]

维基共享资源里向寻得着搭该篇文章搭界个多媒体资源: