概念

出自维基百科,自由个百科全书

概念抽象个、普遍个想法,是充当指明实体、事件关系范畴实体。在伊拉个外延中忽略事物个差异,像煞伊拉是同一个去处理伊拉,所以概念是抽象个。伊拉等同个适用於在伊拉外延中个所有事物,所以伊拉是普遍个。概念也是命题个基本元素,像煞句子个基本语义元素一样。

概念是意义个载体,而弗是意义个主动者。一個单一个概念可以用任何数目个语言来表达;术语嚜是概念个表达形式 个概念可以表达为德语Hund法语chien西班牙语perro。概念在一定意义上独立於语言个事实使得翻译成为可能 - 在各种语言中词有同一个意义,因为伊拉表达了相同个概念。

概念是人类对一個复杂个过程或事物个理解。从哲学个观念来講概念是思维个基本单位。在日常用语中人们往往擔概念与一個或一個名词術语)同等对待。

概念个范围搭内容个定义[编辑]

在一些哲学理论裏向概念范围与概念内容个定义弗同。

概念范围(外延)是指所有包括在迭個概念中个事物,比方“白”个概念范围是所有白色个事物。范围相同个概念畀称为是相當个,在逻辑研究中,尤其是在数学逻辑中交交關關个概念往往畀看作是相同个。

在擔一個概念细分为亚概念辰光,要注意两分法个应用,来防止逻辑谬误个发生。

逻辑学中,一個概念个定义畀看作是适当个,如果迭個定义个用词描述个范围与概念范围相同。譬如:

正方形是四個边长儕相等个长方形

是一個适当个概念。

概念内容(内涵)包括所有一個组成该概念个事物个特性搭关系。譬如“饲养技术”个内容包括所有有关於迭個技术个特性。但在定义迭個概念辰光人们挑选出迭些特性中頂頂关键个,譬如:“饲养技术是繁殖、喂养、圈养搭使用农业用动物搭以此提取有价值个产品个技术”。

任何一個概念之定義,儕弗可能完全概括概念本質特性搭全部內容,衹有從弗同角度去分析研究此概念之本質特性搭全部內容後,纔能認識搭把握概念。[1]:6

历史丄个定义[编辑]

在古希腊搭罗马概念畀定义为抽象区别后获个定义。

中世纪概念畀定义为“事物个一切”(Universalia post res),来说明一個概念包括它所定义个所有个事物。

笛卡尔莱布尼茨将概念个清晰度搭分明度称为是概念个特征。

康德区分概念与见解:伊认为见解是对個别事物个想象,而概念则是对多個事物个共同点个想象。

哲学争论[编辑]

在哲学丄对除脫用来描述个语言本体及其所描述个事物外是否还有其它思想丄个、思维丄个或抽象个实体像“思维单位”、内涵外延等有争议。

认识论中概念畀看作是对与人类无关个事实存在个特性个反应。概念个变化和搭扩大反映了人类对世界个知识搭认识个扩展。

參攷資料[编辑]

  1. 桑玉成:《自治政治》,三聯書店(香港)有限公司,1994年3月,ISBN 9620411668

別樣[编辑]