朱舜水

出自维基百科,自由个百科全书
朱老是水户黄门个老师

朱之瑜(1600年-1682年),字鲁玙,号舜水吴越余姚人,17世纪东亚地区重要个思想家,文学家,史学家。明帝国个中央政府畀灭脱之后,伊参加反清复明活动,加入仔郑成功个机构,到越南、日本筹集援助。弗过,郑成功战败脱仔之后,伊就滞留在日本哉。伊歇辰光,到日本去个渡来人蛮多,朱之瑜因为儒学根基扎实,得到交关大名个青睐——水户藩也拿伊请到仔江户。伊个思想,对江户辰光日本个国学本土主义影响邪气大。

生平[编辑]

家族[编辑]

姚江朱氏[编辑]

朱之瑜出身姚江朱氏。根据伊自家个讲法,迭个大家族个祖先,是宋帝国辰光个朱廷碧;到仔12世纪,迁移到余姚。传承六代之后,在拉宋帝国晚期辰光,有一个分支,搬到龙泉山, 并在拉龙泉山南麓创建“一本堂”宗祠,朱之瑜就是“一本堂”第十四世孙。

传到14世纪后半段,次子一系第六世有兄弟三人,分房立祠, 长兄大房仅传一世断脱。二房子孙繁衍,后又分出六个房头。 三房(仲文),即朱之瑜所属支系。

家庭成员[编辑]

朱之瑜个曾祖父朱诏,号守愚。祖父朱孔孟,号惠翁,生四子。 第四子朱正,号定寰,就是朱之瑜个爷。伊是万历三十一年(1603) 个举人,弗曾去当官。万历三十五年(1607),朱之瑜拉爷朱正生仔重病,故脱。

“仆不幸先父母久已厌世,同胞惟兄弟二人,形影相依尔。”(《朱 舜水集·书简六》)

朱之瑜有弟兄三个,大阿哥是朱启明(1590—1671),当过明帝国个总兵搭总督;朱之瑜是奶末头。明万历二十八年十月十二号(1660 年 11 月 17 日)申时,朱之瑜在拉余姚城内龙泉山北麓出生。

老婆搭小人[编辑]

朱之瑜十八岁辰光,娶叶氏女作为正妻,婚后第二年,万历四十六年(1618),得到第一个儿子,取名大成。后手来又养了一个儿子,名叫朱大咸。叶氏后手来故脱,伊又讨陈氏当老婆。

青年辰光[编辑]

新松江人[编辑]

朱之瑜年轻辰光待teng1在老家,一直到伊廿岁辰光,跑到松江府,成为松江府个儒学生,获得类似秀才个身份。《松江县志》有写:“朱之瑜原籍浙江余姚,明万历四十七年客寓松江,入松江籍。”。

之所以年轻辰光个朱之瑜跑到松江府去定居,搭伊拉阿哥朱启明有直接关系。朱启明考中武进士之后,接受调派,到松江府个金山卫当武官,后手来,又以神武营总兵兼督漕运,常年驻扎在拉松江府。朱之瑜依附兄长,个咾有长达廿几年在拉松江生活个经历,好算是正宗个新松江人哉。

朱之瑜在拉松江个故居老早子畀毁脱哉。弗过,在拉乃朝松江方塔园当中,有一个伊个纪念馆,介绍伊在拉松江个求学经历。

科举弗顺[编辑]

朱舜水尽管长期钻营儒学,但科举个道路弗大顺当;一直到崇祯十一年(1638),才得着学政欢喜,举荐伊为“文武全才第一”,以“恩贡生” 推荐到礼部。弗过,迭个辰光,伊已经对明帝国邪气失望,拒绝出来当官。1643年,伊又畀朱启明个朋友、总兵官方国安推荐作为监纪同知,但还是回头脱哉。

哪能得名舜水[编辑]

伊万年东渡日本后,自号舜水,取“舜水者敝邑之水名也”个意境,表示弗忘故国(吴越)故土之情。

典故[编辑]

日本传说,朱之瑜拉面传到日本,是日本拉面个祖先。[1]

參攷文獻[编辑]